de eerste indrukken van India! - Reisverslag uit Chennimalai, India van Mireille Mooij - WaarBenJij.nu de eerste indrukken van India! - Reisverslag uit Chennimalai, India van Mireille Mooij - WaarBenJij.nu

de eerste indrukken van India!

Blijf op de hoogte en volg Mireille

01 Maart 2013 | India, Chennimalai

Na een lange, vermoeide vliegreis en uiteindelijk in Chennai aangekomen wist ik niet wat ik zag toen we daar het vliegveld afliepen. Ik kan nu al een boek vol schrijven maar ik zal het kort houden.
Linde en ik werden opgehaald door 3 jongens van het project en die brachten ons met een busje naar Karunalaya( het project). De lucht was niet te harde, bloedheet en wat een chaos op straat!! Ik heb echt nog nooit zoiets gezien. Alles leeft hier letterlijk op straat. Iedereen rijd kris kras door elkaar heen, brommers, auto's bussen( die scheef staan), fietsers, voetgangers, koeien, allerlei ongedierte en de risjka's natuurlijk. Linde en ik moesten gewoon bijna schreeuwen om elkaar te verstaan.
Maar goed, toen we op het project aankwamen kregen we een eigen kamer aangewezen( met koelkast en ventilator!!). Verder niet denken dat het luxe is want het is het verre daarvan.
De kids zijn echt super leuk. Onwijs enthousiast en het zijn echt van die deugnieten. Er zitten een paar bij die wel redelijk engels kunnen maar met de kleintjes is het meer handen en voeten werk. Toen ze wisten wat mijn naam was, werd er alleen maar gierend Mira naar me geroepen. Het duurde denk een half uur voordat ik wist wat het betekende. Mira betekend in het Tamil dus shampoo, maar de naam Mira vonden ze hetzelfde klinken als Mireille. Uiteindelijk kon ik de humor er ook wel van in zien. Verder hoor je de hele dag niks anders dan ZUSTER!.( alle vrijwilligers worden zusters genoemd)
Er zijn hier denk ruim 30 jongens op het project, en ik ken nu precies 2 namen. Dat word echt een ramp.
we worden trouwens heel vrijgelaten.
Deze week kijken we het nog meer een beetje aan, want het is best wel wennen allemaal.
Cricket is hier echt 'het' spel. Maar het is onwijs wennen met die warmte.
Vanmiddag had ik een potje gevoetbald met de jongens, nou ik moest een uur bijkomen.
Verder eten we alleen savond's met de jongens mee. Rijst met een pittige saus. Uiteraard schoenen uit, in de kleermakers zit en met de rechterhand word er gegeten.
Ontbijten en lunchen mogen we zelf doen, wat wel ideaal is. Ze hebben hier in de supermarkt ook gewoon Nederlandse producten. Er zijn hier nog 2 Nederlandse meiden die hier al 4 maanden verblijven, en die hebben mij en linde mee de straat opgenomen. Wij durfden namelijk echt niet alleen de straat op. We gingen voor het eerst met de risjka naar de supermarkt. Wat waren wij blij dat die meiden meewaren. Die wisten precies hoe of wat, want bij zo'n risjka moet je dus onwijs afdingen met geld.
Het ritje in de Risjka was nog erger dan met de auto naar het project. Nu zagen we echt letterlijk van alles voorbijkomen en op de straat gebeuren. Mensen slapen op de straat, pissen langs de weg, bedelen, verkoopt zijn handeltje, ze zijn allemaal wel met iets bezig. Het is hier in India echt heel arm en vies, je kan het je bijna niet voorstellen. Maar goed het begint wel iets meer te wennen, Sinds vandaag zijn we alleen geweest met de risjka, het ging best goed alleen onze pinpassen deden het niet dus we hadden geen geld voor in de supermarkt. Maar dat regelen we morgen well. Want zoals alles hier in India gaat, rustig aan.. niemand heeft haast!
Nienke en Frederique( de andere 2 meiden) zijn hier nog 1,5 week en morgen gaan we met hun en met de jongens een film kijken op de beemer. ( jaja dat hebben ze hier dan weer wel)
En verder zie je eigenlijk wel hoe je dag loopt, dat is hier elke dag een verassing.
Ik kan nog wel uren schrijven maar anders word het ook zo lang dus ik kap ermee voor vandaag! ik Duik zo lekker onder een koude douche en ben blij als ik onder me klamboe mag kruipen.
De eerste nacht waren we vergeten onze klamboe op te hangen, nou ik heb het geweten ook. Ik zit helemaal onder zelfs op me lip! kutmuggen.

word vervolgd!!!!!!

Dikke kusss xxxxxxx

  • 01 Maart 2013 - 16:26

    Evelien:

    Wat leuk om allemaal te lezen Mier! Wel wennen zeg zo te lezen! Succes en laat snel weer wat horen! Have fun! Xxxxxxx

  • 01 Maart 2013 - 16:27

    Marion Star:

    Hee muts! Gelukkig dat je n waarbenjij hebt aangemaakt! Kan ik je volgen!:) Super leuk verhaal! En t zal wel n ware cultuur shock zijn geweest voor jullie.
    Ben al benieuwd naar je volgende verhaal! En dan vooral naar het werk met de kinderen en hoe je het eten vind!;)
    Geniet er van!

    Dikke kus!

  • 01 Maart 2013 - 16:30

    Peter En Arenda:

    Leuk om iets te lezen! Vooral dat stukje over die muggen!

  • 01 Maart 2013 - 17:37

    Nicoline Van Egmond:

    hoi mireille wat een indrukken al,leuk hoor dat we je zo een beetje kunnen volgen
    succes met alles !!! groetjes x

  • 01 Maart 2013 - 17:45

    Elvira:

    Mira! Leuk om wat van je te lezen! Haha heerlijk hoe je t vertelt!
    Benieuwd naar je volgende verhalen :). XX

  • 01 Maart 2013 - 18:37

    G.de Mooij:

    Hallo Meisje
    Leuk je zo te kunnen volgen

    Groetjes Oma.

  • 01 Maart 2013 - 19:28

    Rosalie:

    Hee meid! Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Wat een chaos hè daar op straat :D Maar geloof me, het went. Enne wat is dat nou, geen Indian breakfast? Stuur maar door naar NL dan, mmmmmmm.. Ik hoop dat jullie snel je draai kunnen vinden en wennen aan de hitte. Geniet ervan!! xx Roos.

  • 01 Maart 2013 - 19:40

    Winnie Van Pinxten:

    Hoi mireille.
    Ik had eerst het stukje van linde gelezen.
    Maar jij hebt er duiddlijk meer tijd in gestoken.
    Zo krijgen we een mooi beeld.
    Een mooi stukje .
    Veel plezier samen en geniet er van.

  • 01 Maart 2013 - 19:54

    Charlotte:

    Heee Mireille, ik blijf je volgen! Geniet van je avontuur! X

  • 01 Maart 2013 - 20:13

    Marlize :

    Heel leuk om dit te lezen wijfie!! Geniet ervan! XXXXX

  • 02 Maart 2013 - 04:49

    Mireille:

    nou roos, het is echt een gekkehuis op straat, kan me nu nog niet voorstellen dat ik daar aan ga wenne
    n. Ja ik weet niet hoe jij het naar binnen krijgt maar een bord rijst s'ochtends wil ik met alle liefde doorsturen, ik ben allang blij met me kellogs en brood van 2 weken oud volgens mij;p ennhet is trouwens echt pittig.. maar wie weet wat me nog allemaal te wachten staat !

  • 02 Maart 2013 - 06:37

    Arenda:

    Ha Mireille,ja je lees het goed je tante kan ook tikken?
    In die paar dagen heb je al heel wat beleeft en vooral gezien!
    Nou meid succes en ik ga nu werken het is nu half 7 smorgens ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!
    Oja Tessa vraagt of je haar waaier gebruikt? dikke kus

  • 02 Maart 2013 - 07:50

    Jacqueline :

    Hoi Mier, leuk om te lezen allemaal. Xxx

  • 02 Maart 2013 - 13:17

    Fam. Monster:


    Leuk, al die lange verhalen over hoe het daar is. Heel veel plezier in India en we horen snel weer van je. Hopelijk staan er binnenkort ook foto's op:)

    Groetjes Joeri x

  • 04 Maart 2013 - 19:02

    Jennifer:

    lieve Mireille, (ook wel Mira blijkbaar)
    net als anderen vind ik het ook leuk om jou zo te volgen,
    maar ik ben ook blij dat we elkaar kunnen zien via skype,
    grappig en leuk verhaal hoor~!
    veel plezier nog in India~!
    kuss Jennifer -xxx-

  • 07 Maart 2013 - 20:49

    Tante Ria Cederhout:


    Hoi Mireille, fijn dat je goed bent aangekomen en goed bent opgevangen. Je hebt zo al heel wat gezien en veel indrukken opgedaan. Leuk om je zo te volgen. Veel succes en veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes van ome Dirk en tante Ria.

  • 10 Maart 2013 - 10:47

    (Juf) Nel:

    Hoi Mireille,
    Wauw.......vanmorgen hoorde ik van je oma dat je in het verre India zit.
    Wat een belevenis moet dat zijn zeg!
    Ik wens je een ontzettend goede en waardevolle tijd toe en zal regelmatig je verhalen lezen!
    Je schrijft erg gezellig!
    Doei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Chennimalai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2013

back to the indian boys.

19 Maart 2013

3 weken later...

10 Maart 2013

Zweten , zweten zweten

01 Maart 2013

de eerste indrukken van India!
Mireille

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 815
Totaal aantal bezoekers 10624

Voorgaande reizen:

20 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: